Esettanulmányok – Tanulságos esetek

Minden márkának van egy meséje – csak meg kell rajzolni

Szerző: Visi Orsi

Célom, hogy olyan értékes tudásmorzsákra hívjam fel a figyelmedet, aminek hasznát veszed a webes jelenléted kialakításakor és használatakor.

Egy jó logó nem csak „szép” vagy „profi”. Egy jó logó mesél. Észrevétlenül súg valamit a szemlélőnek arról, honnan jött a márka, mit képvisel, és hová tart. A legemlékezetesebb emblémák mögött szinte mindig ott lapul egy személyes történet – csak sokszor elfelejtjük megkeresni.

Nemrég egy őrségi vállalkozás számára terveztem logót. A brand neve: Pityer Porta. A pityer név elsőre csak egy kedves hangzás – ami a helyszín, azaz Szalafő egyik településrészének nevéből a Pityerszerből adódik.

De mint kiderült, a pityer szó jelentése pacsirta. Ennek a madárnak a csodálatos éneke tölti meg idilli hangulattal a portát, sőt az egész környéket. Ez a madár a természet közelségét, a szabadságot és a nyitottságot is jelképezi. Így került bele a logóba is finoman, egy „p” betűként stilizált fa lombjai közé rejtve.

Sokan azt gondolják, a logótervezés „rajzolással” kezdődik. Pedig nem. Hanem beszélgetéssel. Meghallgatással. A történetek vagy a mögöttes tartalom felkutatásával. Mert ha megtaláljuk a vállalkozás atomi lényegét – azt az egy szót/érzést/képet, ami állandósul benne –, akkor abból születhet valami igazán frappáns.

Te milyen történetet rejtenél el a saját logódba?
Én hiszek abban, hogy minden márkának van egy meséje – csak meg kell rajzolni.

Örülnél a célközönséged figyelmének?

Legyen figyelemfelkeltő a webes jelenléted

Sikeres üzlethez először is észre kell vegyen a potenciális ügyfél. Ehhez pedig meggyőző arculat és weboldal szükséges.

Dolgozzunk együttInspirálódj tovább