Szerző: a@kreativtars.hu | 2025. máj 29.
Kliens
GOMBÁSZDA
egyéni vállalkozás
Arculat
- Logó
- Weboldal
- Közösségi média dizájn
A Projekt Rövid Ismertetése
Megbízás
A gombász múlttal rendelkező ötletgyáros kitalálta, hogy saját tervezésű gombás pólóban fogja járni az erdőket. Ami akkora érdeklődést váltott ki a gombásztársaiból, hogy ezirányú hobbiját elmozdította az üzleti irányba is.
Megoldás
Rendszeresen érkező újabb és újabb ötletek alapján több mint húsz különböző gombás illusztráció készült. Köré pedig hamar kialakult a Gombász Divat és Ajándék – alias GOMBÁSZDA divatmárka. Eleinte saját gyártással és webshopos értékesítéssel, végül kiszervezett nagybani gyártó partnerrel együttműködve.
Arculat tervezés
A gombász pólós üzlet márkatervezése
A humoros mintákhoz először humoros márkanevet gondolt az ötletgazda – mint például Gombász-Poggyász… Azonban a piacfelmérés, konkurenciakutatás és nem utolsó sorban a logikus érvelés hatott.
A végleges márkanév a GOMBÁSZDA lett. Ami tulajdonképpen a Gombász Divat és Ajándék üzleti elnevezés rövidítéséből ered. Meg persze hajaz az varroda, étkezde, óvoda… szerű, -da végződésű nyelvtani megoldásra. Szerethető, megjegyezhető, röviden és hosszan is használható.
Illusztráció
Állatneves gombák illusztrálása
Ízelítő a teljesség igénye nélkül
Illusztráció
Gobász-humor pólóra tervezve
Ízelítő a teljesség igénye nélkül.
Weboldal készítés
Woocommerce webáruház niche piacra tervezve
Szerző: a@kreativtars.hu | 2025. máj 23.
Kliens
Balku Tamás
webfejlesztő, ötletgazda
Illusztráció
- Teljes képernyős hangulatkép
- Tartalom illusztrációk
A kép illusztráció. Webdesign tervezés nem történt részemről, ezért a készülő landing oldal a valóságban eltérhet a fenti lávtánytól.
A Projekt Rövid Ismertetése
Megbízás
A megbízó egy saját fejlesztésű projektjének korai szakaszában kért segítséget a kreatív feladatokhoz. A projekt egy mobil alkalmazás, aminek népszerűsítéséhez landing weboldal is készül. Megbízatásom a projekt logójának és a landing weboldal további vizuális elemeinek kialakítására vonatkozott. Fenntartva a bekapcsolódás lehetőségét a landing oldal ux/ui design tervezésébe és front-end fejlesztésébe is.
Nehézség
Kezdetben tisztázni kellett, hogy a kreatív tervezés kizárólag a landing oldalra vonatkozik és nem az alkalmazásra. A landing oldal célja az alkalmazás népszerűsítése és regisztrációra ösztönzés a lehető legkevesebb konkrétum felhasználásával, mivel azok még nem álltak rendelkezésre.
Megoldás
A landing oldal kreatív tervezésénél a fiatalos, közösségi hangulat megteremtése állt a középpontban. Amihez tökéletesen passzolt a megbízó elvárása a grafikus megoldások terén.
A legnagyobb hangsúlyt egy egyedi, teljes képernyős illusztráció elkészítése kapta, amely egyszerre szemlélteti az alkalmazás működését, célját, valamint azt a közösségi hangulatot, amit a termék kiváltani kíván a felhasználókból.
Ennek az illusztrációnak a stílusa határozta meg az oldal vizuális irányvonalát is.
A fő vizuális elem mellett további öt illusztráció is készült, amelyek a landing oldal szöveges tartalmát egészítik ki. Természetesen mindegyik a fő illusztrációval egységes grafikai stílusban.
Arculat tervezés
A Timot alkalmazás emblémájának életre keltése
A megbízó saját ötlete alapján a projekt emblematikus állata a szurikáta lett.
Az alkalmazás egy olyan közösség erejére épít, aminek a tagjai barátságos, segítőkész, empatikus, figyelmes, tettrekész, felelősségteljes, diszkrét emberek, akik tisztelettudóak egymással és nem utolsó sorban tisztelik/szeretik a gépjárműveket is, valamint használják a modern technológiát.
Ez az alkalmazás és egyben a landing weboldal CÉLKÖZÖNSÉGE.
A landing oldal vizuális elemei
Non-verbálisan a következőket kell sugallnia:
- Közösségi élmény, nem vagy egyedül – ígéret
- Megnyugtató, megbízható, barátságos – légkör
- Közvetlen, fiatalos kommunikáció
A landing oldal vizuális megjelenésénél az ügyfél igény szerinti kék és (narancs)sárga színharmónia használatát a piacelemzés is megerősítette. Ahogy a kézírás is az emberközeli, közösségi élmény alátámasztására ideális.
illusztráció készítés
Öt beszédes, egyedi illusztráció
a landing oldal tartalmi szekcióihoz, drótváz alapján:
- ideális világkép, vízió megosztása
- szolgáltatás bemutatása
- statisztika (eltérő méretben)
- gyakori kérdések
- kapcsolat
Az alapvetően oldalra rendezett illusztráló képek mellett egy teljes szélességű grafika is készült. Ezen a három statisztikaként megjelenő szám (regisztrált autók száma, riasztások száma, belépett tagok száma) grafikus ábrázolása mellett azok kapcsolata is illusztrálva lett.
Szerző: a@kreativtars.hu | 2025. márc 20.
Szerző: a@kreativtars.hu | 2025. márc 20.
Szerző: a@kreativtars.hu | 2025. márc 20.
Kliens
Józsa András
hobbi faesztergályos
Online tervezés
- Weboldal design beállítás
- Tartalom kialakítás
A kép illusztráció. A molinó gyártása folyamatban van.
A Projekt Rövid Ismertetése
Megbízás
A megbízó kreatív segítséget kért tőlem, mert felmerült, hogy a faesztergályos elfoglaltságát esetleg üzleti tevékenységgé bővíthetné.
Adott volt egy kezdetleges hobbi weboldal, amit WebNode weboldalkészítő rendszerben kezdett elkészíteni. Azonban a honlap sem tartalmában, sem kinézetében nem tükrözte egy tapasztalt faesztergályos szakértelmét.
Megoldás
A weboldal gatyába rázása a meglévő WebNode felületen történt, amit hosszú távú előfizetéses elköteleződést tett igazán indokolttá.
A cél az volt, hogy a weboldal elkészítése után a megbízó saját maga is képes legyen bővíteni a tartalmat, az újabb és újabb munkáival. Ezért a megoldás jelentős része volt a WebNode adminfelület célszerű használatának „betanítása” is.
Később kilátásba került a megbízó vásárokon, és kiállításokon való megjelenése. Amihez pedig látványos molinóra lehetett volna szüksége.
Mivel a weboldal tervezéssel elégedett volt, a megbízatásom ezzel folytatódott tovább.
Webdesign kialakítás
A fatargyak.hu weboldal életre keltése
Webdesign
A megbízó WebNode előfizetéssel kezdte elkészíteni a weboldalát, ezért abból kellett kihozni a maximumot. Az alkalmazás lehetőséget ad különböző design sablonok használatára, amelyekben számos testreszabási lehetőség is rendelkezésre áll.
Megkerestük a kézenfekvő stílust, és ahhoz mérten javasoltam egy konkrét sablon használatát. Természetesen teljes személyre szabva. Beállításra kerültek a megfelelő színek, betűtípusok. Valamint az esztergáláshoz passzoló fényképes elemek a megfelelő grafikai utómunkával a webdesignhoz igazítva. Például kezdőlapi fejléckép, térelválasztó elemek fával.
Tartalom és forma
Kialakítottuk a szakértelmet alátámasztó tartalom struktúrát és menüszerkezetet. Minden oldal típust (úgy mint a szolgáltatás lista, referenciák, bemutatkozás, kapcsolat) tartalmi elrendezését külön megterveztem és előkészítettem. Továbbá javaslatot adtam a szakértői státuszépítéshez szükséges szövegekre, aminek megírását a megbízó saját maga kívánta elvégezni.
Különösen nagy hangsúlyt kaptak a referenciaként szolgáló tárgyak bemutatása. A kisebb méretű tárgyakról a megbízó saját fotókkal rendelkezett, amiket némi utómunkával alkalmasabbá tettem a weboldalon való használatra. Ilyen utómunka például a kontraszt és a valósághűbb színek beállítása, valamint a háttér eltávolítása.
Az ízléses tartalom szerkesztésének módját egy személyes találkozás alkalmával megmutattam a megbízónak a WebNode adminisztrációs felületén. Javaslatokat tettem a megbízónak arra is, hogyan lehet kedvezőbb fotókat készíteni a munkáiról. Illetve megmutattam a háttér eltávolításra használható legegyszerűbb mobilalkalmazást.
A molinó egy nagyméretű, vízálló tartós textilre nyomtatott hirdetés/reklám. Praktikus és egyedi megoldás a figyelem felkeltésre egy szakember, szolgáltatás vagy üzlet tekintetében.
Molinó tervezés
Legyen észrevehető és elérhető a portéka
Az egységes dizájn miatt a molinó látványa emlékeztet a weboldal kinézetére. A megbízó a weboldal kezdőlapján látható főkép alapján készült vonalrajzként jelenik meg a molinón. Ez a megoldás felismerhetővé teszi a megrendelőt anélkül, hogy hatalmas fénykép virítana róla. Stilizált – de éppen elég ahhoz, hogy a vásári forgatagban megtalálják.
A molinón néhány látványos termékfotó is látható, a márkanév és a szolgáltatások megnevezése alatt.
Ahol lehetne használni az elkészült molinót:
- vásáron, az árusító asztal felett/előtt
- kiállításon
- műhely bejárata felett