Tudj meg mindent a Google Cégprofilról – Útmutató vidéki vállalkozóknak
A Google Cégprofil (régi nevén: Google Cégem) egy ingyenes lehetőség arra, hogy a vállalkozásod megjelenjen a Google Keresőben és a Térképen. Ez különösen fontos akkor, ha helyben dolgozol, vendégeket fogadsz, szolgáltatást kínálsz vagy terméket árulsz – mert sokan épp útközben, telefonról keresnek rád. Nem beszélve arról, hogy a Térképes találatok mindig a találati lista tetején jelennek meg, egy erre kiemelt helyen.
Miért hasznos ez neked?
-
Megtalálnak a térképen: például ha valaki beírja, hogy „fodrász Szántód”, és te ott vagy a közelben, jó eséllyel megjelenik a vállalkozásod.
-
Több bizalom, több ügyfél: ha látszik, hogy hivatalosan is jelen vagy a Google rendszerében, és vannak vélemények rólad, az emberek bátrabban keresnek meg.
-
Könnyen frissíthető információk: ha változik a nyitvatartásod, új fotókat tennél fel, vagy akciót hirdetnél, ezt te magad is frissítheted, számítógépen vagy akár a telefonodon keresztül is.
Ez az egész díjmentes, és csak pár lépés!
Ha most még bonyolultnak tűnik, gondolj úgy a Google Cégprofilodra, mint egy online névtáblára – ami napi 24 órában dolgozik érted, hogy az emberek könnyebben megtaláljanak.
Gondolj úgy a Google Cégprofilodra, mint egy online névtáblára. Egy digitális névtábla, ami napi 24 órában dolgozik neked és a vevőidnek. Célja, hogy az emberek könnyebben megtaláljanak.
Fontos észben tartani:
A Cégprofil nem helyettesíti a saját weboldalt. Ott csak a legfontosabb adatokat tudod megjeleníteni. Az nem mutatja be a vállalkozásod valódi arcát, történetét, kínálatát vagy értékeit. Egy jól felépített weboldalon viszont Te irányítod a figyelmet. A weboldalon mesélheted el a saját történetedet úgy, ahogy Te szeretnéd – nem csak úgy, ahogy a Google keretet ad rá.
A Google Cégprofil beállítása lépésről lépésre
1. Jelentkezz be a Google-fiókodba
Első lépésként szükséged lesz egy Google-fiókra – ugyanarra, amit a Gmail féle e-mailezéshez vagy a YouTube-hoz is használsz. Ha még nincs ilyen fiókod, érdemes előbb regisztrálni egyet a https://accounts.google.com oldalon.
2. Lépj be a Google Cégprofil kezdőlapjára
Nyisd meg a következő oldalt:
👉 http://business.google.com/add
Kattints a „Cégprofil hozzáadása” vagy „Profil igénylése” gombra.
3. Add meg a vállalkozás adatait
A rendszer lépésről lépésre végigvezet a beállítási folyamaton. Mindig csak egy-egy kérdésre kell válaszolnod, arra viszont a lehető legpontosabban. Meg kell adnod például:
-
A vállalkozás nevét (pl. Szántódi Mézesbolt)
-
A kategóriát, amiben működsz (pl. méhészet, vendégház, fodrászat, pékség stb.)
-
Telefonszámot
-
Weboldal címet (ha nincs weboldalad, akkor csak szól nekem és segítek abban is)
-
Nyitvatartási időt
- A címet – ha van fizikai üzlethelyiséged, boltod, irodád, ahol fogadsz vendégeket vagy vásárlókat;
- De ha házhoz jársz vagy nem egy fix helyen dolgozol, azt is beállíthatod, hogy kiszállással dolgozol. Ez esetben nem fog a Cégprofilod a térképen egy konkrét címen megjelenni. Helyette megadhatod szolgáltatásod területét. Érdemes tudni, hogy akár egy egész megyét is beírhatsz, nem csak helyiségneveket.
4. Igazold, hogy a vállalkozás tényleg a tiéd
Ez egy fontos lépés, amivel a Google ellenőrzi, hogy jogosan kérted a profilt.
Igazolási mód lehet:
- Telefon vagy e-mail: Egyes esetekben elérhető ez az egyszerűbb módszer is – ekkor SMS-ben vagy e-mailben kapod a kódot.
- Postai levél: A Google küld egy kódot postán az általad megadott címre. Legalább 1 hét mire megérkezik, ezért inkább kérj válaszd az e-mailt, mert az sokkal gyorsabb.
A kapott kódot be kell írnod a profilodba, hogy véglegesítsd a beállítást.
Mi történik ezután?
Miután igazoltad a cégedet:
-
Megjelenik a vállalkozásod a Google Keresőben és a Térképen
-
Hozzáadhatsz fotókat, frissítéseket, ajánlatokat
-
Ügyfelek írhatnak értékelést, amit te is megválaszolhatsz
-
Nyomon követheted, hogy hányan kerestek rád, hol találtak meg, és milyen kifejezéseket írtak be
Tippek vidéki vállalkozóknak:
-
Használj valós, személyes fotókat, ne csak logót – az emberek szeretik látni, milyen nálad a hangulat.
-
Kérj véleményt a vendégektől, vásárlóktól – ezek sokat segítenek a döntésben. Az ajánlásukat megtehetik csillagokkal és szövegesen is.
-
Tartsd frissen az adatokat – ha elköltöztél, új telefonszámod lett, változott a nyitvatartás, akkor érdemes azonnal frissíteni!